حفاظ استیل و نرده ساختمان

حفاظ استیل و نرده ساختمان

حفاظ و نرده استیل ساختمان:

موضوع امنیت همیشه یکی از معزلات مهم در هر جامعه ای است. زمانی که موضوع امنیت جان و مال مطرح می شود هر انسانی حاضر است هزینه های لازم را برای حفظ آن انجام دهد. امروزه با افزایش جمعیت شهرنشینی و به وجود آمدن ساختمان ها و مجتمع های بزرگ این موضوع بیشتر از گذشته مطرح شده است و برای ساخت هر ساختمانی رعایت یک سری اصول جزو قوانین محسوب می شود.

استفاده از نرده ساختمان و حفاظ های استیل یکی از مواردی است که از زمان های گذشته مرسوم بود و با رشد تکنولوژی تغییراتی در آن به وجود آمده است. در ادامه توضیحاتی در مورد کاربردهای نرده ساختمان و حفاظ استیل، مدل های مختلف و قیمت آن ارائه خواهد شد. اگر قصد خرید نرده یا حفاظ برای ساختمان خود را دارید یا اگر پیمانکار ساختمان هستید قطعا با به دست آوردن اطلاعات کامل، انتخاب های بهتری خواهید داشت.

انواع ورق استیل:

استیل آلیاژی از جنس فولاد است و ترکیبی از فلزات مختلف است. وجود کروم باعث ضد زنگ بودن و مقاومت بالا در برابر رطوبت می شود. نوع آلیاژهای به کار رفته در استیل ها متفاوت است و انواع مختلفی استیل با کیفیت های متفاوت وجود دارد و لازم است با توجه به کاربرد آن نوع استیل مناسب استفاده شود. با توجه به نوع آلیاژها و میزان به کار رفته هر کدام از آنها برای ساخت ورق استیل مدل های مختلفی از آن وجود دارد که هرر کدام دارای ویژگی هایی هستند که با توجه به کاربرد آنها به کار گرفته می شوند. از جمله استیل های پر کاربرد و پرفروش برای ساخت انواع نرده و حفاظ 304، 316 و 201 است.

نرده استیل و آلومینیوم ساختمان:

 

نرده به عنوان یک جان پناه برای حفظ جان مردم از سقوط و پرت شدگی است. استفاده از نرده در قسمت های مختلف ساختمان مانند راه پله ها، تراس ها، پشت پنجره ها، استخرها استفاده می شود. همچنین نرده ها تاثیر زیادی در زیبایی ساختمان دارند و از جنس های مختلف آهن، چوب، سنگ و شیشه ساخته می شدند. به دلیل اینکه هر کدام از این متریال ها معایبی دارند تقریبا استفاده از آنها برای ساخت نرده منسوخ شده است و جای خود را به متریال های با کیفیتی مانند استیل، آلومینیوم، پلکسی داده اند. با توجه به دکوراسیون محیط می توان نرده های استیل یا آلومینیوم را به صورت ترکیبی با شیشه استفاده کرد که قطعا باعث زیبایی بیشتر نتیجه کار می شود. با توجه به سبک معماری به کار رفته و کاربرد نرده جنس آن انتخاب می شود ولی می توان گفت نوع استیل و آلومینیوم آن کیفیت و ویژگی های بهتری دارد و جزو پرکاربردترین نرده ها در ساختمان است.

مزایای استفاده از نرده استیل و آلومینیوم:

 
  • صیقلی بودن سطوح و کنج های آن مانع آسیب به کودکان و افراد است
  • خاصیت ضد زنگ زدگی و ضد پوسیدگی
  • دارای جدید ترین طرح ها و زیبایی بالا
  • سهولت در تمیز کاری
  • خاصیت آنتی باکتریال
  • مقاومت در برابر گرما
  • عدم تغییر رنگ و شکل
  • استحکام و ماندگاری بالا
  • دارای وزن کم
  • امکان تعویض
  • نصب سریع
نرده استیل

خرید نرده استیل و آلومینیوم ساختمان:

با توجه به محل مورد نظر و معماری بیرونی یا طراحی داخلی ساختمان طراحی نرده ها متفاوت است. شرکت آروین پنجره پارتاک با تجربه بیش از پانزده سال در صنعت ساختمان با ارائه مشاوره قبل از خرید در زمینه طراحی و انتخاب جنس مناسب در کنار شماست تا بهترین خرید خود را تجربه کنید. نمونه پروژه های حفاظ و نرده استیل سیتی سنتر شاهین شهر و ساختمان کسب و فن آوری علویجه است و ده ها مورد دیگر از مجتمع های مسکونی و تجاری دیگر که در بخش پروژه ها می توانید مشاهده کنید.

حفاظ استیل ساختمان و ویژگی های آن:

در گذشته از حفاظ هایی از جنس آهن، چوب، سنگ برای جلوگیری از ورود سارقان، غریبه ها، پرت شدگی و سقوط استفاده می شد ولی به مرور زمان دچار آسیب، زنگ زدگی و فرسودگی می شدند. امروزه به جای آنها استیل استفاده می شود که ویژگی های خوبی دارد.
 

این سازه امنیتی مقاومت بالایی دارد و ضد فرسایشی است.

در برابر گرما و آلودگی های اسیدی شکل، ظاهر خود را حفظ می کند.

استیل ظاهری براق و کرومی شکل دارد که باعث زیبایی و مدرن بودن نتیجه کار می شود.

امکان نصب در هر محلی را دارد.

به سادگی تمیز می شود

قیمت آن به صرفه است

کاربرد حفاظ استیل:

برای استفاده در مسیرهای ورودی ساختمان، بالکن ها، تراس ها، نمای بیرونی یا داخلی ساختمان، پشت پنجره، حفاظ درب ورودی و درب آپارتمان، بانک و ساختمان های امنیتی، پشت شیشه و درب طلا فروشی ها، صرافی ها، پاساژها از حفاظ های استیل استفاده می شود.

انواع حفاظ استیل بر اساس کاربرد و محلی که قرار است نصب شوند :
  • حفاظ استیل بانکی
  • حفاظ استیل بالکن
  • حفاظ استیل پنجره
  • حفاظ استیل درب

حفاظ استیل بانکی:

 

این حفاظ در بانک ها، موسسات مالی، صرافی ها، طلافروشی ها و هر مکانی دیگری که موضوع امنیت در آن اهمیت زیادی دارد استفاده می شود. لوله های از جنس استیل که به صورت موازی و به فواصل یکسان نصب می شوند و برای امنیت بیشتر در داخل هر کدام از لوله ها با میلگرد آهنی پر شده است. این حفاظ ها باید به گونه ای اجرا شود که به تایید آتش نشانی برسد. دو مورد از اجراهای حفاظ بانکی توسط شرکت آروین پنجره پارتاک ( اصفهان نوین )، بانک مهر اقتصادنوین شعبه خیابان شیخ صدوق و شهرداری منطقه 13 است.

حفاظ استیل بالکن:

 

در بالکن ها مخصوصا در طبقات اول جهت جلوگیری از ورود سارقان، جلوگیری از سقوط استفاده از حفاظ یک امر مهم است. همچنین استفاده از حفاظ های استیل ضد زنگ باعث زیبایی در نمای ساختمان می شود و به خاطر اینکه در جریان هوای گرم و سرد و انواع آلاینده های اسیدی قرار می گیرد باید از متریال و استیل با کیفیت برای آن استفاده شود. از استیل 201 و 304 و نرده استیل می توان در بالکن استفاده نمود.

حفاظ استیل بانکی
حفاظ استیل بالکن تراس
نرده استیل پنجره

حفاظ استیل پنجره:

 

پنجره جهت عبور هوا به داخل ساختمان و نورگیری استفاده می شود. پنجره ها یکی دیگر از محل هایی است که ممکن است سارقان برای ورود به ساختمان از آن استفاده کنند به خصوص اگر در طبقات پایینی باشد. همچنین امکان سقوط و پرت شدگی وجود دارد. استفاده از حفاظ های استیل در پنجره باعث حفظ ایمنی و همچنین باعث زیباتر شدن نمای ساختمان می شود.

حفاظ استیل درب:

 

این حفاظ برای ورودی آپارتمان ها، فروشگاه ها و پارکینگ ها استفاده می شود. با توجه به نیاز می توان برای هر مکانی به صورت اختصاصی طراحی شود. به منظور افزایش امنیت مخصوصا برای مجتمع های بزرگ درب ورودی ساختمان یک گزینه بسیار مناسب است. توجه داشته باشید به منظور افزایش امنیت لازم است یراق آلات و دستگیره ها از بهترین متریال باشند.

  • امکان طراحی به صورت تک لنگه و دو لنگه
  • نصب سریع
  • امکان تو کار کردن لوله ها و غیر قابل دید کردن آنها
  • دارای طرح های متنوع
انواع نصب حفاظ استیل:

به غیر از نوع آلیاژ، نحوه ساخت و نصب حفاظ های استیل متفاوت است.

اتصال جوشی

در این گروه نصب تنها با جوش انجام می شود و هیچ گونه پیچ و رولپلاکی به کار نمی رود همچنین به دلیل به کار بردن میلگرد در لوله های عمودی و افقی از امنیت بسیار خوبی برخوردار است. برای این گونه نصب معمولا در حفاظ های بانکی، حفاظ تراس، حفاظ درب طبقات پایین استفاده می شود.

اتصال لوله ای یا پیچی

برای نصب آن باید از کف کوب، پیچ و رولپلاک استفاده شود. به علت پیچی بودن آن امنیت کمتری دارد و می توان به عنوان نرده استیل در راه پله، حفاظ و نرده در تراس های طبقه های بالایی استفاده کرد.

اتصال مدل یازدهی

در این روش از کلاف استفاده نمی شود و به دلیل اینکه ممکن است در حمل و نقل آسیب ببینند در کارگاه آماده می شوند و در محل مونتاژ و نصب خواهند شد.
 

حفاظ استیل بر اساس نوع آلیاژ:

استیل کربن و فولاد

این نوع دارای دو در صد کربن است که به اصلاح حفاظ استیل کربنی گفته می شود. این نوع از استیل ارزان ترین نوع است و کاربرد آن بیشتر برای فضای داخلی است. در برابر خوردگی مقاومت کمتری دارد و جهت افزایش مقاومت آن از پوشش های پودری استفاده می شود.

استیل 304

نسبت به نوع کربنی بسیار مقاومتر است و نیاز به پوشش پودری ندارد. از ترکیب آلیاژ کروم، نیکل و فولاد ساخته می شود و به دلیل کروم به کار رفته در آن مقاومت بالایی در برابر خوردگی دارد. برای حفاظ و نرده های ساختمان از این نوع استفاده می شود.

استیل 316

مقاوم ترین نوع استیل است و به هیچ عنوان خراشیده نمی شود. یک لایه بسیار مقاوم و ضد زنگ روی استیل قرار دارد و برای تمام محیط های صنعتی و پرفشار قابل استفاده است.

قیمت حفاظ استیل:

حفاظ استیل با توجه به محل مورد نظر، کاربرد و طراحی نصب و اجرای متفاوتی دارد که در قیمت آن تاثیرگذار است به عنوان مثال حفاظ بانکی به دلیل پیچیدگی اجرا و اهمیت کیفیت یراق آلات آن هزینه بیشتری دارد. کیفیت و جنس استیل انتخابی نیز بر قیمت حفاظ استیل تاثیر دارد و در نهایت قیمت بر اساس متر مربع محاسبه می شود.

نکته ای که باید توجه داشته باشید این است که کمی تفاوت در کیفیت استیل یا یراق آلات در قیمت نهایی کار تاثیر بسیاری دارد. در شرکت آروین پنجره پارتاک ( اصفهان نوین ) هدف اصلی ما ایجاد یک محصول فوق العاده با کیفیت است به این دلیل که صنعت ساختمان در رابطه با حفظ جان و مال بسیار تاثیرگذار است.

جهت اطلاع از قیمت حفاظ استیل و انواع نرده آلومینیوم و استیل و دریافت مشاوره با همکاران ما تماس بگیرید.

شماره تماس        36280851 031        36280850 031       09905143715

خدمات شرکت آروین پنجره پارتاک ( اصفهان نوین ):

پروژه ها

سیتی سنتر شاهین شهر

سیتی سنتر شاهین شهر

حفاظ استیل و نرده ساختمان
شهرداری منطقه 13

شهرداری منطقه 13

حفاظ استیل و نرده ساختمان
ساختمان بانک مهر اقصاد

ساختمان بانک مهر اقصاد

حفاظ استیل و نرده ساختمان